en

JAMAL

Rewolucje
2005
Rewolucje
Urban Discotheque
2008
Urban Discotheque
Miłość
2013
Miłość
1994
2017
1994
Czarny Motyl
2019
Czarny Motyl

Historia Jamala rozpoczęła się w 1999 roku, kiedy dwóch muzyków pochodzących z Radomia: Tomasz „Miód” Mioduszewski i Łukasz Borowiecki rozpoczęli współpracę, tworząc głównie kawałki rapowe. W międzyczasie Miód założył specyficzną, kilkunastoosobową kapelę grającą muzykę z pogranicza reggae, ska, ragga, punk, a nawet hard core. Po wielu zagranych koncertach z formacją Le Illjah, Miód powrócił do intensywnej pracy przy projekcie Jamal.

Demo składu Jamal spotkało się natomiast z dużym zainteresowaniem wytwórni Pomaton EMI, która zaproponowała zespołowi kontrakt płytowy. W 2005 roku nakładem tejże wytwórni ukazał się debiutancki krążek Jamala „Rewolucje”, który okazał się wielkim sukcesem, głównie za sprawą singli „Policeman”, „Tubaka” czy „Kiedyś będzie nas więcej”. Na płycie znalazły się utwory reggae, raggamuffin, hip-hop, a nawet kawałki inspirowane jazzem.

Utwór „Warto to przetrwać” znajdujący się na płycie Jamala tak bardzo spodobał się brytyjskiej kapeli Mattafix, że umieścili go na własnej płycie „Rythm & Hymns”, pisząc do utworu własny tekst po angielsku („Freeman”). Utwór „Policeman” oraz „Rewolucje” znalazły się na soundtrack’u do polskiej komedii romantycznej „Tylko mnie kochaj!”, przynosząc zespołowi jeszcze większą popularność, głównie wśród słuchaczy spoza środowiska reggae’owego i hip-hop’owego.

Druga płyta „Urban Discotheque” z 2008 roku okazała się niemałym zaskoczeniem dla fanów. Na krążku pojawiło się bowiem sporo nowych syntetycznych brzmień, które jednak idealnie komponowały się z reggae i energicznym wokalem Mioda.

Trzecia płyta "Miłość" z 2013 roku to kolejny krok zespołu w stronę gitarowego brzmienia. Utwory takie jak "Peron" czy "Defto" na długo zapadły słuchaczom w pamięć a status złotej płyty był najlepszym uhonorowaniem za ten album.

Tytuł płyty „1994” nie jest przypadkowy. Tomek Mioduszewski wraca na tej płycie do swoich młodzieńczych inspiracji muzycznych, ale przepuszcza je przez wrażliwość dojrzałego faceta i doświadczonego artysty. Każdy, kto w latach 90-tych był młodym chłonącym muzykę człowiekiem, znajdzie na tym albumie kawałek siebie – momentami będzie trochę sentymentalnie, ale przede wszystkim do bólu prawdziwie.

Piosenki powstawały od dłuższego czasu m.in. na próbach zespołu i niektóre z nich publiczność mogła już usłyszeć na żywo, podczas zeszłorocznych koncertów. Dzięki temu materiał jest bardzo żywy i pewnie dla wielu będzie zaskakujący – nowa energia, nowe brzmienie, jest surowo i gitarowo, ale wciąż mocno w warstwie tekstowej, bo do tego przyzwyczaił nas Miodu. Album produkował Marcin Bors (Fonoplastykon), a cały materiał na setkę został nagrany w uroczym Monochrom Studio.

Obecnie zespół promuję piątą płytę "Czarny Motyl".

Booking

Jeśli jesteś organizatorem koncertów, festiwali lub imprez firmowych oraz zamkniętych zapraszamy do kontaktu. Nasza oferta bookingowa, obejmująca szereg zagranicznych artystów oraz polskich, skierowana jest do organizatorów koncertów, festiwali oraz imprez zamkniętych i firmowych.

+48 71 331 79 70 lub +48 510 121 022 / booking@lionstage.com
scroll to top